Değerli dostum Av. Yusuf Eriker bir yazı ile bizleri hadis tartışmaları üzerine Kur’an dili ile uyarıyor. Hiç bir hecesine dokunmadan paylaşıyorum. Av. Yusuf Eriker hakkında bilgi almak isteyenler internet üzerinden bilgi alabilir.

Bu yazı ...

kendini her şeyi bilen sanıp...

Çok şeyi bilmediğini anladığımız iki müslüman vatandaşın lüzumsuz sidik muhabbeti bağlamında....

Dostlara özel bazı islami usul ve esaslar noktasında konuyu izah eden bilgidir ...

...

Dostlarım için ....

Kardeşlerim.....

Önce bilinki her peygamber sözü geçtiğinde işin idrakinde ana idrak noktası şudur ...

Hz. Muhammed buyurdu... ilerde benden bazı sözler diyecekler... kalbinİz rahatsız oluyorsa onu ben söylemedim...

Yine...

Hz Muhammed buyurdu...

Iza eftakel muftun efta galbeke ...

müftü fetva da verse, sen kalbinden fetva al...

Değerli kardeşim...

Bu bağlamda....

Hz Muhammed deve sidiği için demedi de demez de...

bunlar cahilce ve islama muhalif boş hikâyeler...

Muhtemelen olay şöyle olmuştur...

Hz Muhammed, kendine iletilen veya haberdar olduğu bir hastalık ki bilmiyoruz adını... o sıkıntıya düşmüş kişiye özel "deve sidiği iç" demiştir ki...

buda zaten o bölgede örfen içilir... o bölgede bilge insanlar bunu bilir ...

Ve bu uygulamayı ...

ne Hz Muhammed icad etmiştir nede bunu herkesi bağlayacak blr. Mantıkta tavsiye etmiştir herkese....

Bu söz ve öngörü o hastalığa uğramış kişi için...ve o şartlarda verilen bir tavsiye tercihi.....

Ve bu mutlaka belli devenin çıkardığı ve belli sürede içilmesi gerekli özel bir durumdur...

Herkes bilir ki ....

meyvelerin suyu bile belli sürede içilmezse faydasız hatta zararlıdır...

Buna göre deve sidiği de şartına uygun içilmezse ve belli zaman ve sıcaklıkta içülmezse zararlı olabilir...

Böyle sonuç veriyor ki içilen bölgelerde hastalık var diyor istatislik...

Kardeşim ..

Asprin bile adamına tsvsiye edilirken... sidik tavsiye edilir mi herkese bu nasıl mantık...

Sen haşa Hz. Peygamber tavsiye etti diye hadis yazarsan... bu iftira olur.....

Ama ...

şu hastaya şu olay üzerine şu şartlarda bunu dedi dersen ...

ve işi özelde şartlarını şerh ederek yazarsan konu akıl dahilinde olur...

Bu nasıl hocalık...

Peygamber bazen bir ibadeti bile herkese tavsiye etmiyor ki... sidiği etsin...

İşte dostlar...

Bilimsel metot mantık usullerini gözetmeden hadis yazarsan ....

bu böyle ihtilaf sebebi olur ...

Ve ...

O gece adı ebubekir ama üslubu o sahabe ile alakasız hoca böyle izah etse acaba kim ne der di.....

Kaldı ki et müslümanlar...

bu şartlar içermeyen sidik değil tavsiye haramdır....

Neden...

Zira...

Hz Muhammed buyurdu....

Külli mudırrrın haram ....

Her zarar veren haramdır...

Şimdi gelelim dostlar ...

Peki haram nedir....

Duyarız ...

mescidi haram ... haram aylar muharrem ayı...

Peki bu kelime nedir...

Haram ...

yani korunulması gerekli ve aksi halde sıkıntı olma durumu...

Bu ıstılah olarak ... bazı hal ve amel bağlamında "korunun" diye haram denmiş...

Kuran arapçasında haram... korunma, özel koruma bağlamında ... mesala mekkeyi kabe bölgesini özel sit alanı bağlantılı haram demiştir...

Yine...

bazı aylara... o aylarda belli hakları özel koruma bağlamında haram aylar eşşehrul harran demiştir...

Kuran günah dediğimiz amellere haram kelimesini kullanmaz...

Kur-an kötü yani haram diye bilinen davranışlar için özel tasnif yapar...

Kimi kötü davranışa zunub... kimine seyyiat....

kimine rics ....

kimine fisk ....

kimine ism ...

kimine suuu' der...

Bunlar muhteşem tasniftır ...

Ve hepsinin dünya ve ahiret açısından ayrı önemi vardır...

Her günahın tevbesi ayrıdır...

Öyle uydurma affet Allah'ım boş laftır...

Yaptığın davranış günah olarak...

Eper bu zunub ise.. "vağfir" üslubunda dua edeceksin...

Yok seyyiat mahiyetinde bir günahsa...

konu Allah'ın direk mıhataplığı dışında olduğu için "ve keffir anna " kelimesi ve şuuruyla tevbe edeceksin...

diğer bazı günahlar varki... tevbesi için önce "tubu " gereği davranışa son vereceksin ... yoksa tevbe prosedürü bile başlamıyor...

İşte dostlar....

Bu kadar önemli...

Ve yerin göğün en şerefli insanının sözlerini ... çöl bedevisi gibi anlar ve anlatırsak....

blr buçuk milyar inanan bile peygamberinin sözünde ihtilaf yaşar...

inanmayanda ... acı ama sadece makaraya sarar...

Ama ...

Bu yüce sözleri ...

en akademik ... en ilmi mantıkta ... ve en anlaşılır dilde ifade edersek...

belki nice zayıf denilen hadisler bile yerinde izah ile insanlara ışık verir...

Anlarız ki bunu peygamber o bağlamda demiş olabailir...

Eğer ...

Sözün sahibi zatı...

Ona yakışır mantık, ilim, hassasiyet, tarihsellik ve iman içinde izah edersek.....

Onun her sözünü duyan ve okuyan der ki . ..

SADAKA RASULULLAH...

Hz. Muhammed ... mutlaka en doğrusunu ifade eder....

Slm dua ve sevgilerimle...

Hayırlı bereketli pazarlar.....


 

Av. Yusuf ERİKEL