AK Parti Sakarya Büyükşehir Belediye Başkan Adayı Ekrem Yüce, 10 Ocak Çalışan Gazeteciler Günü dolayısıyla ulusal ve yerel basının temsilcileri ile bir araya geldi. Şehirdeki bir otelde gerçekleştirilen buluşmaya çok sayıda basın mensubu katıldı. Yüce, tüm basın mensuplarının 10 Ocak Çalışan Gazeteciler Günü'nü kutlayarak sözlerine başladı.

Hep birlikte daha iyiye
Başkan Adayı Ekrem Yüce, 'Kamuoyumuzun eksiksiz, tarafsız, doğru bilgilendirilmesi ve vatandaşlarımızı haberdar etmek için fedakarca görev yaptığınızı çok iyi biliyorum. Şehrimizin daha iyiye, daha güzele ulaşması adına hemşehrilerimizin talep ve önerilerini dikkate alarak doğru bilgilendirmeyi en güzel şekilde yapmaya devam edeceğinize gönülden inanıyorum. Adaylığım açıklandığında da ifade ettiğim gibi şehrimiz için basın mensuplarımızın görüş ve önerilerini önemsiyorum. İnşallah oluşturacağımız sinerji ile çok daha iyi bir Sakarya'yı hep birlikte oluşturacağız' dedi.

10 ana eksen
Sakarya için projelerini basın mensuplarıyla paylaşan Yüce, '10 ana eksen altında çalışmalarımızı gerçekleştirmek istiyoruz. Sosyal belediyecilik, kültürel çalışmalar, turizm, sağlık, ulaşım, spor, çevre, ekonomi, mimari ve eğitim. Bunlarla ilgili alt eylem planları hazırlayarak projeler oluşturduk. Sakarya'mızda çok güzel hizmetler var. Şehrimize bugüne kadar hizmet eden başkanlarımıza teşekkür ediyorum. Şimdi hepsinin üzerine daha fazla koymak için buradayız' dedi.

Sosyal ve kültürel projeler
'Sosyal başlıktaki çalışmalarımızı Sosyal Gelişim Merkezlerimizi talep ve ihtiyaç olan ilçelerimize yapmak istiyoruz. Vatandaşlarımıza bu merkezlerin büyük katkıları olacağını düşünüyoruz. SAMEK'leri hem sosyal hem de kültürel belediyecilik alanında yaygınlaştırmak niyetindeyiz. Kongre Merkezi eksikliğini de büyük bir projeyle taçlandırmak istiyoruz. Sakarya farklı kültür ve milletlerin bir arada yaşadığı bir şehir. Sakarya, dünya şehri. Farklı kültürlerin bir arada bulunabileceği Kültür Vadisi'ni kuracağız. Her şehrin, farklı kültürlerin adresi olacak. Lezzet Durakları Vadisi ile ülkemizin ve dünyanın önemli lezzetlerini şehrimizde buluşturacağız. Turistlerin cazibe merkezi olacağız.'

3. Üniversite ve 1 milyon kitaplı kütüphane
Eğitim alanında önemli çalışmalar planladıklarını aktaran Başkan Adayı Yüce, 'Şehrimizde 100 bin mevcudu bulunan 2 üniversite bulunuyor. Yeni bir üniversite daha planlıyoruz. En iyi eğitimlerin yer aldığı üniversite modellerini şehrimize taşımak istiyoruz. Dünyanın en önemli üniversitelerinden akademisyenlerin yer alacağı bir üniversite olacak. Çocuk Üniversitesi kurmak istiyoruz. Çocuklarımızın hafıza geliştirme ve hızlı okuma eğitimleri sunacağız. En modern tekniklerin kullanılacağı Çocuk Üniversitesi'ni şehrimizle buluşturmak istiyoruz. Şehrimizde ihtiyaç gördüğümüz kütüphane konusunda da 1 milyon kitap kapasiteli kütüphaneyi çalışma hedeflerimiz arasına aldık' dedi.

Yatay mimari ön planda olacak
Mimari bakış açısına ilişkin paylaşımlarda bulunan Başkan Adayı Ekrem Yüce, 'Maziyle atiyi birleştiren bir mimari anlayışa önem veriyorum. Sayın Cumhurbaşkanımızın da sıklıkla ifade ettiği yatay mimari anlayışını her zaman ön planda olacak. Tarihi Uzunçarşı'nın ilk 2 etabı tamamlandı ve çok da güzel oldu. 3. etabı inşallah tamamlayacağız ve çarşının üstünün kapatılması noktasında talepler var. İnşallah bizde Uzunçarşı'nın üzerini kapatacağız. Tozlu Camii'de yeni bir yaşam alanı kuracağız. Mimari anlayışımızı en güzel şekilde tatbik edeceğimiz kentsel dönüşüm projelerini ise süratle hayata geçireceğiz. Mimari anlayışımızın daha da yaygınlaşması için Geleneksel ve Modern Tasarım Merkezimizi kuracağız' dedi.

Tarımda verim ve kalite artacak
'Tarım konusunda Sakarya'mızı kalkındırmak istiyoruz. Tarım Bakanlığımızla görüşmelerimiz oldu. Bakanımız Sakarya'ya gereken desteği vereceğini belirttiler. Tarımsal faaliyetlerimizle vatandaşlarımızın yaşam standatlarını ve gelir düzeylerini arttırmak ana hedeflerimiz arasında yer alıyor. Küçük ölçekli tarımsal faaliyetleri kuracağız. Arıcılık yumurtacılık gibi önemli gelir kaynaklarını kullanmak istiyoruz. Her alanda ekonomik bir kalkınmayı planlıyoruz.'

Turizme Doğal Yaşam ve Sağlık Vadisi
'Sakarya; denizi, nehri, gölü, yaylaları, ormanlık alanları, longozu, jeotermal kaynakları büyük bir zenginliğe sahip. Bu zenginliklerimizi en güzel şekilde sevdirecek, cazibe merkezi haline getirecek olan siz değerli basın mensuplarımızın görevidir. Milletimize tanıtımında rolünüz olacak. Turizmimizi yaygınlaştıracak Sağlık Vadisi'ni kurmak istiyoruz. Bal, çiçek, aroma ile Doğal Yaşam ve Sağlık Vadisi kuracağız ve vatandaşlarımız sağlık konusunda doğal yollardan tedavi olacaklar.'

Tarımsal faaliyetler
Yüce, 'Hayvansal Altyapının Geliştirilmesi, Geleneksel Tohum Üretim Merkezi'nin oluşturulması, Bitkisel Üretim Altyapısının Geliştirilmesi, Doku Kültürü Labaratuvarlarının kurulması, Tohum Gen Bankasının şehrimize kazandırılması, Dış Mekan Süs Bitkiciliğinde Sakarya'nın merkez haline getirilmesini hedefliyoruz. Alt başlıklarını da planlamaktayız. Tarımsal faaliyetlerde sulama projelerini şehrimize kazandırmayı planlıyoruz.'

ADA Treni Ada'ya dönecek
Ulaşımda Sakarya'yı hafif raylı sistemle buluşturacaklarını dile getiren Yüce, 'Çalışmalarımızı başlattık. Sizlerin destekleriyle Sakarya için olmazsa olmaz projeyi hayata geçireceğiz. ADA Treni gittiği yerden gelecek, tekrar hemşehrilerimizin olacak. Ama nasıl gelecek? Mühendislik çalışmalarını yapıyoruz. Ya alttan ya da üstten gelecek. Prensip olarak diyoruz ki ADA Treni Ada'ya dönecek. Katlı Otopark ihtiyacını şehir merkezinde inşa edeceğimiz proje ile sonlandıracağız. Pekşenler'den Yeni Stadyuma kadar yeni bir duble yol planlıyoruz. Arifiye'ye yeni bir bulvar kazandıracağız' dedi.

Yüzme havuzlarını yaygınlaştıracağız
Başkan Adayı Ekrem Yüce, 'Bisiklet kullanımının yaygınlaşması için her şeyi yapmaya hazırız. Avrupa şehirleri gibi bisiklet binme alışkanlığını kazandırmayı hedefliyoruz. Amatör Spor Eğitim Merkezi oluşturarak sporun beşiği olan Sakarya'mızda en iyi sporcular yetiştireceğiz. Yüzme havuzlarını ilçelerimizde yaygınlaştıracağız' dedi.

Sakarya Nehri'ne mega proje
Mega Proje olarak Sakarya Nehri üzerinde gerçekleştirecekleri çalışmaya değinerek sözlerini noktalayan Başkan Adayı Ekrem Yüce, 'Sakarya Nehrimizin Mekece'den başlayıp Karasu'ya kadar 150 kilometrelik mesafesi var. Ödüllü proje yarışması ile nehrimizi en maksimum seviyede kullanmanın çalışmasını yapacağız. Sakarya Nehri'nin turizm, ekonomi ve ulaşım master planını oluşturacağız. Sakarya akacak, Sakaryalılar kazanacak. Sloganımız hep bu olacak' dedi.